Učenici osmih razreda OŠ ‘’Podolice’’, 9.travnja 2024.godine, autobusom su se uputili u posjet Javnoj ustanovi Spomen- području Jasenovac gdje je u organizaciji MZO pripremljen program namijenjen školama. Pratnja učenicima su bili razrednici Miroslav Kanisek i Sandra Sabolić te učiteljice povijesti i geografije Jasminka Fanuko-Polančec i Biljana Vargek Kantar.
Pri dolasku tamo, dočekala nas je vodičica koja nam je rekla nešto više o povijesti Jasenovca te kako su zatvorenici toga logora nekada živjeli. Jasenovac je bio najveći koncentracijski logor te je po broju zatočenika i prostoru koji je obuhvaćao bio i najveći ustaški logor. Zatvorenici logora u najvećem broju bili su Židovi, Srbi i Romi. Uvjeti u tom logoru bili su nehigijenski, ishrana je bila jako loša, uvjeti stanovanja su bili jako loši, vladale su razne bolesti te su zatvorenici bili prisiljeni na teški i iscrpljujući rad. Zatočenike su mučili raznim metodama, no najčešća metoda bilo je izgladnjivanje i iscrpljujuć rad. Fizički rad trajao je po 12 sati dnevno. Učenici su se zatim zaputili prema spomeniku ‘’Kameni cvijet’’ Bogdana Bogdanovića koji je izgrađen na prostoru nekadašnjeg logora Jasenovac te je posvećen svim žrtvama koje su stradale od strane ustaša. Putem su također poslušali predavanja o deportaciji zarobljenika, vidjeli stočne vagone u kakvima su dopremali logoraše, te humke na mjestima nekadašnjih logorskih zgrada. Nakon obilaska i predavanja stručne edukatorice, zaputili su se prema Memorijalnom muzeju u kojem su dobili zadatke za istraživanje koje su kasnije i prezentirali. U grupama su istraživali teme o NDH, rasnim zakonima, svakodnevnom životu u logoru, zatočenicima, procesu dehumanizacije i otporu logoraša.
Cilj posjeta Spomen-području Jasenovac je da učenici steknu i prošire znanja o Drugom svjetskom ratu, ustaškom režimu i stradanju žrtava fašizma te da samostalnim istraživanjem dolaze do informacija, donose zaključke i razvijaju kritičko mišljenje.
Tonka Pelesk i Tena Pap, 8.a
Učenici osmih razreda OŠ ‘’Podolice’’, 9.travnja 2024.godine, autobusom su se uputili u posjet Javnoj ustanovi Spomen- području Jasenovac gdje je u organizaciji MZO pripremljen program namijenjen školama. Pratnja učenicima su bili razrednici Miroslav Kanisek i Sandra Sabolić te učiteljice povijesti i geografije Jasminka Fanuko-Polančec i Biljana Vargek Kantar.
Pri dolasku tamo, dočekala nas je vodičica koja nam je rekla nešto više o povijesti Jasenovca te kako su zatvorenici toga logora nekada živjeli. Jasenovac je bio najveći koncentracijski logor te je po broju zatočenika i prostoru koji je obuhvaćao bio i najveći ustaški logor. Zatvorenici logora u najvećem broju bili su Židovi, Srbi i Romi. Uvjeti u tom logoru bili su nehigijenski, ishrana je bila jako loša, uvjeti stanovanja su bili jako loši, vladale su razne bolesti te su zatvorenici bili prisiljeni na teški i iscrpljujući rad. Zatočenike su mučili raznim metodama, no najčešća metoda bilo je izgladnjivanje i iscrpljujuć rad. Fizički rad trajao je po 12 sati dnevno. Učenici su se zatim zaputili prema spomeniku ‘’Kameni cvijet’’ Bogdana Bogdanovića koji je izgrađen na prostoru nekadašnjeg logora Jasenovac te je posvećen svim žrtvama koje su stradale od strane ustaša. Putem su također poslušali predavanja o deportaciji zarobljenika, vidjeli stočne vagone u kakvima su dopremali logoraše, te humke na mjestima nekadašnjih logorskih zgrada. Nakon obilaska i predavanja stručne edukatorice, zaputili su se prema Memorijalnom muzeju u kojem su dobili zadatke za istraživanje koje su kasnije i prezentirali. U grupama su istraživali teme o NDH, rasnim zakonima, svakodnevnom životu u logoru, zatočenicima, procesu dehumanizacije i otporu logoraša.
Cilj posjeta Spomen-području Jasenovac je da učenici steknu i prošire znanja o Drugom svjetskom ratu, ustaškom režimu i stradanju žrtava fašizma te da samostalnim istraživanjem dolaze do informacija, donose zaključke i razvijaju kritičko mišljenje.
Tonka Pelesk i Tena Pap, 8.a