« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici, zaljubljenici u geografiju, matematiku, biologiju i kemiju sudjelovali su 5. svibnja na Danima otvorenih vrata PMF-a u okviru jednodnevnog festivala prirodoslovlja „Dan i noć na PMF-u“. Cilj manifestacije je popularizacija znanosti te poticanje mladih na izbor karijere u STEM području.
Ovakvim događajima nesumnjivo se kod mladih pobuđuje interes za prirodoslovnu grupu predmeta te potiče istraživački način učenja.
Učenici su se aktivno uključili u radionice i predavanja na geografskom, biološkom, kemijskom, geofizičkom i matematičkom odsjeku. U pratnji svojih učiteljica Dubravke Vajdić Kolarić i Mirne Kovačić imali su prilike vidjeti na koji se način prirodoslovlje poučava na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu.
Učenicima su studenti na geografskom i geofizičkom odsjeku PMF-a demonstrirali razne pokuse iz fizičke geografije poput erozije tla, fluvijalnih i marinskih procesa, te zanimljive pokuse koji objašnjavaju pojavu oblaka, magle, tsunamija i potresa. Također, učenici su mogli slušati predavanja o brzim vlakovima, građi Zemlje, GIS radionicama te sudjelovati u Escape room igri.
Istovremeno, na matematičkom odsjeku učenici su se mogli uključiti u radionice koje su se odvijale u 10 prostorija (Igraonica, Kombinatorno-vjerojatnosna soba, Origami, Šahovska soba, Roboti, Geometrijska soba, Soba s brojevima, Casino, Mozgalice, Kriptografija), poslušati zanimljiva predavanja i intervjue, odigrati Matematičku potjeru i Escape room. Učenici su u navedenim aktivnostima napredovali vlastitim tempom, zadržavali se prema interesu u pojedinim sobama i uživali u velikom broju zanimljivih matematičkih pokusa, demonstracija i igara. Učenici koji su prošli određeni broj radionica osvojili su i prigodne nagrade.
Na radionicama na Kemijskom odsjeku PMF-a učenici su pobliže upoznali boje i svijetlo kroz pokuse luminiscencije, razlijevanje boja, goruća pjena. Promatrali su pokuse o kiselinama i bazama, preko redoks reakcija, tekućih metala pa do proteina i DNA. Na Biološkom odsjeku upoznali su DNA u laboratoriju i kod kuće, te promatrali kvasac kao pokusnog kunića.
Završetkom radionica i predavanja, krenuli smo na drugi dio terenske nastave, u Park prirode Medvednica. Medvednica predstavlja idealno odredište za aktivan odmor, a slovi kao najdraže izletište Zagrepčana. Svojom ljepotom oduševljava posjetitelje u svako godišnje doba.
Mali planinarski pohod počeo je na vrhu Zelene magistrale u smjeru planinarskog doma Glavica. Odande smo se spustili prema špilji Veternici. Veternica je špilja koja se nalazi u parku prirode Medvednica, a godine 1979. zaštićena je kao geomorfološki spomenik prirode. Duga je 7128 m, a prvih 380 m špilje uređeno je za posjetitelje. Ime je dobila po struji zraka (kajkavski: veter) koji se javlja na ulazu. Početni dio špilje bio je kontinuirano naseljen od paleolitika do željeznoga doba. U Veternici su nađeni ostatci 70-ak vrsta životinja. Veternica je po svojoj duljini četvrta špilja u Hrvatskoj, izvrstan je primjer za proučavanje različitih krških pojava (podzemnih reljefnih oblika) te je svojom ljepotom podjednako oduševila i učenike i nastavnike.
Dan pun dojmova i novih spoznaja završio je odličnim ručkom s prekrasnim pogledom na Zagreb u planinarskom domu Glavica.
Učenicima, ponajboljim geografima, kemičarima, biolozima i matematičarima naše škole, ovo je bilo vrlo vrijedno iskustvo i nagrada za sav njihov trud tijekom školske godine. Unaprijed se radujemo novoj terenskoj nastavi s našim vrijednim učenicima.
VIŠE FOTOGRAFIJA S TERENSKE NASTAVE POGLEDAJTE OVDJE
Dubravka Vajdić Kolarić, Mirna Kovačić